50 års fødselsdag

0
1960

Sådan holder du den bedste 50års fødselsdag 

Endnu 10 år er gået, og du er nu nået halvvejs til 100. Og det skal naturligvis fejres! En rund fødselsdag er noget helt specielt, og det er en fremragende lejlighed til at invitere dem, man holder mest af over til en brag af en fest. Der er dog en række ting, du skal overveje, for at du får allermest ud af din store runde fødselsdagsfest.

Beslut dig for konceptet

Først og fremmest er det vigtigt, at du gør op med dig selv, hvilken fest du ønsker at holde. Skal det være en intim fest med dine nærmeste venner? Skal I spise på en fin restaurant og i byen bagefter? Eller måske vil du bare gerne invitere alle dem, du kender, over til stor havefest og pølsevogn? Ligegyldig hvad du ønsker, er det essentielle bare, at du vælger det, du allerhelst kunne tænke dig. Når du har besluttet hvilken type fest du skal holde, skal du vurdere, om du vil have et tema, om der skal være live musik, eller om du har andre indslag, der skal være med til at gøre din dag uforglemmelig.

Inviter de mennesker, du holder af til din 50 års fødselsdag

En fest er ikke kun defineret af, hvilket koncept det er bygget på. En fest er defineret af de mennesker, der er med til festen. Det er derfor vigtigt, at du inviterer de mennesker, du holder af, som du er sikker på vil bidrage til en dejlig feststemning. 

I en alder af 50 vil dine venner, bekendte og familie garanteret være i et bredt spektrum af alder og typer. Husk på, at det er din fest, og du former den med de gæster, du ønsker. Alternativt kan du holde to fester, hvis du føler dig forpligtet til for eksempel at holde en fødselsdag for familien.

Forbered dig godt

Når du holder en fødselsdag, skal der være plads til, at du kan nyde din dag og slappe af. Det nytter ikke noget, at du skal rende rundt og holde styr på alting. Du skal nemlig kun have fokus på en ting, og det er at blive fejret. Sørg derfor for at give den gas med planlægningen og forberedelserne til din fødselsdag. Hvis du har forberedt dig godt og uddelegeret opgaverne, så er der bare mere ro på. En god ide er for eksempel at hyre nogle køkkenhjælpere, der kan stå for servering og løbende oprydning.